Roma Women sign sister of Ballon D’Or winner Hegerberg

Roma Women have completed the signing of midfielder Andrine Hegerberg, who last played for Paris Saint-Germain.

The Norwegian is the elder sister of reigning Ballon D’Or holder Ada Hegerberg, and becomes the fifth signing of the summer for Betty Bavagnoli’s side so far.

Hegerberg, aged 26, has previously played for Birmingham City, as well as several Scandinavian sides, while she has 30 caps for Norway – although, like her sister, she has not played for them since 2017.

Hegerberg said via Twitter: “Finally I can tell you all that this season I have chosen to play for Roma.

“I cannot wait to meet you all and get started.”

  

Meanwhile, one midfielder on her way out will be Flaminia Simonetti, who has confirmed via Instagram that she is set for a new adventure. Reports have indicated that her departure will just be a loan.

She wrote: “I would like to thank sincerely all the people who have supported me and accompanied me in this long year.

“That with Roma is a love story that stops for a while.

“A new adventure awaits me, a new stimulus, a growth away from this city, which can allow me to prepare myself to face new challenges.”

View this post on Instagram

Mi ritrovo a scrivere con difficoltà, un pensiero per questa maglia, che sarà per sempre la mia seconda pelle. Una stagione speciale, chiusa con un quarto posto meritato. In questi momenti è difficile esprimere al meglio le proprie emozioni, mi preme però, fare un sincero ringraziamento a tutte le persone che mi hanno supportata e accompagnata in questo lungo anno. La gratitudine che in questi casi non è mai scontata, ci tengo a riservarla a chi ha creduto in me in tutti questi mesi, dalla società, passando per il mister, tutto lo staff ed i tifosi. Roma è casa, ed alle mie compagne voglio rivolgere un ringraziamento particolare, per aver vissuto ogni giorno emozioni che, alla fine di tutto, rimarranno indelebili... per sempre. Chiudo ringraziando mamma e papà, che sono sempre al mio fianco e che mi accompagnano in ogni scelta. Quella con la Roma è una storia d’amore che s’interrompe per un po’. Mi attende una nuova avventura, un nuovo stimolo, una crescita lontana da questa città, che possa permettermi di prepararmi per affrontare nuove sfide. In bocca al lupo a tutte coloro che continueranno o inizieranno ad indossare la maglia giallorossa, senza mai dimenticare, che l’amore per la Roma viene prima di tutto. □ GIALLA COME ER SOLE, ROSSA COME ER CORE MIO ❤️ Con affetto, Flaminia.

A post shared by Flaminia Simonetti (@flamisimo) on

Welcome, Andrine, and good luck, Flaminia.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*